توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

گرانولا

گرانولا

گرانولا

گرانولا ترکیبی از جو با مخلفات متفاوت مثل میوه، دانه‌های مغذی و… است که به عنوان صبحانه یا میان وعده توصیه ‌می‌شود و بسیار سالم تر نسبت به انواع صبحانه‌ها و میان وعده‌ها با کالری بالاست. انواع گرانولا در فروشگاه‌ها موجود است اما شما ‌می‌توانید به سادگی در خانه درست کنید که به مراتب سالم‌تر و فاقد مواد نگهداره است.

مواد لازم 

آب پرتقال …. 150 میلی لیتر

پودر دارچین ….. یک قاشق چایخوری

توت فرنگی خرد شده ….2 قاشق غذاخوری

عسل …. 25 گرم

مخلوط دانه‌ها مانند کنجد، آفتابگردان، کدو و…. 25 گرم

جو پرک 400 گرم

طرز تهیه

1- 200 گرم از جو را به همراه نیم لیتر آب در دستگاه غذا ساز بریزید. وقتی به خوبی مخلوط شدند، آنها را در یک پارچه یا صافی بریزید تا آب و جو از هم جدا شوند.

2- آب پرتقال را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید، 200 گرم دیگر جو را به آن اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه بپزید. از روی حرارت بردارید، سایر مواد ( از جمله جو که قبلا آماده کردید) را اضافه کنید.

3- ترکیب آماده شده را داخل ظرف مخصوص فر بریزید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در حرارت 180 درجه فر قرار دهید.

4- گرانول‌های آماده شده به مدت یک هفته قابل مصرف است و ‌می‌توانید همراه با شیر یا ماست و همان شیره جویی که گرفته اید، به عنوان صبحانه یا میان وعده سالم و مقوی مصرف کنید.

نوش جان!

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا