توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه شیرینی کاجا خوشمزه و مخصوص به روش هندی

کاجا نام نوعی شیرینی هندی است که از محبوبیت بالایی بین مردم هند برخوردار است. یک شیرینی مخصوص ماه رمضان که کاملا ترد و خوشمزه است.

طرز تهیه شیرینی کاجا خوشمزه و مخصوص به روش هندی

 

شیرینی کاجا هندی , طرز تهیه شیرینی کاجا هندی , دستور پخت شیرینی کاجا هندی
طرز تهیه شیرینی کاجا خوشمزه و مخصوص به روش هندی

کاجا نام نوعی شیرینی هندی است که از محبوبیت بالایی بین مردم هند برخوردار است. یک شیرینی مخصوص ماه رمضان که کاملا ترد و خوشمزه است. این شیرینی را می توان در فر خانگی تهیه و سرو نمود. این شیرینی جزو شیرینی های شهد دار است و می توان در کنار زولبیا و بامیه تهیه و به سفره افطار تنوع بخشید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کاجا هندی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کاجا هندی
آرد ۱ پیمانه یا ۱۲۵ گرم
کره ۲ قاشق غذا خوری
شکر ۱ قاشق غذا خوری
نمک یک چهارم قاشق غذا خوری
آب یک چهارم پیمانه معادل ۶۳ گرم
کره ۴ الی ۵ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت ۴ الی ۵ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای شربت
شکر ۱ پیمانه یا ۲۰۰ گرم
آب نصف پیمانه معادل ۱۲۵ میلی لیتر
هل و زعفران به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی کاجا هندی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه کاجا به روش هندی در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و آرد، کره، شکر و نمک را با هم مخلوط می‌ کنیم. آب را کم کم اضافه می‌ کنیم و هم می‌ زنیم و خوب مخلوط می ‌کنیم. در ادامه آن را ورز می‌ دهیم.

مرحله دوم

سپس روی آن را می‌ پوشانیم و ۱۵ دقیقه به آن استراحت می ‌دهیم. برای تهیه شربت، شکر، آب، هل و زعفران را با هم مخلوط می ‌کنیم و می ‌گذاریم بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشد تا غلیظ شود. بعد شعله را خاموش می ‌کنیم که خنک شود.

مرحله سوم

روی میز آرد پاشی شده خمیر را با وردنه پهن می ‌کنیم تا نازک شود ولی پاره نشود. وسط خمیر ۲ قاشق کره می ‌ریزیم و با دست روی خمیر را ماساژ می ‌دهیم. بعد نشاسته ذرت روی آن می ‌پاشیم و از یک قسمت خمیر را رول می ‌کنیم.

مرحله چهارم

به انتهای خمیر که رسیدیم به وسیله آب، خمیر را کاملاً می ‌بندیم که مطمئن شویم خمیر بسته شده است. با چاقو خمیر را به اندازه دلخواه برش می ‌دهیم. می‌ توانیم برش صاف ایجاد کنیم و یا برش اریب بزنیم که کاملا سلیقه ای است.

مرحله پنجم

یک تابه عمیق برداشته و با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. خمیرها را در روغن خیلی داغ سرخ می‌ کنیم. و بعد در آن شربتی که درست کرده‌ایم می غلتانیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

chishi.ir

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا